23. Dabasvielu pārstrādes produkti.

Ķīmiskais luksofors

Laiks - 15-20 min
Vecums - pamatskola, vidusskola
Drošība -

1

“Ķīmiskais luksofors” – skaista krāsu reakcija. Eksperimentu var izmantot pamatskolā un vidusskolā, praktiski attēlojot ķīmisko reakciju pazīmes (novēro krāsu maiņu). Indigokarmīna šķīdumam pievieno bāzisku glikozes šķīdumu. Notiek pakāpeniska indigokarmīna šķīduma krāsas maiņa. Dažkārt, lai izdotos, ir nepieciešams veikt to atkārtoti.

Zinātnieki grib izmantot zirnekļa tīkla 5 brīnumainās īpašības (R)

Pētījumi par zirnekļu tīkliem līdzīgu materiālu izmantošanu dažādās nozarēs.

Niedres der gan jumtiem, gan apkurei (R)

Niedru kā materiāla izmantošana dažādās nozarēs.

Ķīnas meistaru materiāls bambuss (R)

Bambusa kā dabiska materiāla izmantošanas iespējas dažādās jomās.

Mākslīgā zīda iegūšana E P

Laiks - 10-15 min
Vecums - pamatskola, vidusskola
Drošība -

2

Mākslīgā zīda sintēzes eksperiments ļauj apgūt gan pārejas metālu komplekso savienojumu uzbūvi, gan celulozes fizikāli-ķīmiskās īpašības. Eksperimentu veic gan kā demonstrējumu, gan kā laboratorijas darbu.

Gravimetriska joda noteikšana brūnaļģēs

Laiks - virs 20 min
Vecums - vidusskola
Drošība -

2

Eksperimenta mērķis – veikt joda kvantitatīvu un kvalitatīvu noteikšanu aļģēs

BIODĪZEĻDEGVIELAS IETEKME UZ APKĀRTĒJO VIDI

Laiks - 15-20 min
Vecums - vidusskola
Drošība -

1

Uzskatāms eksperiments par biodīzeļdegvielu dažādību – kas notiek ar apkārtējo vidi, izmantojot attiecīgu biodīzeļdegvielu.

Etiķskābā rūgšana E P

Laiks - virs 20 min
Vecums - vidusskola
Drošība -

1

Eksperimenta mērķis ir demonstrēt kā notiek etiķskābās rūgšanas process Tiek veikta etiķskābes īpašību izpēte.