1c. Ūdens, šķīdumi, pH

Sarkanā kāposta ekstrakta kā vides pH indikatora izmantošana P

Laiks - 15-20 min
Vecums - pamatskola
Drošība -

0

Eksperimentā ir parādīts, kā var pagatavot sarkano kāpostu indikatoru un ar to noteikt dažādu sķīdumu vides reakciju (skāba, neitrāla vai sārmaina).

Kas notiek, kad kopā sajauc skābes un bāzes šķīdumus? E P

Laiks - virs 20 min
Vecums - pamatskola
Drošība -

3

Šajā eksperimentā skolēni eksperimentāli veic neitralizācijas reakcijas, mēra šķīdumu pH vērtības. Eksperimenta mērķis ir noteikt, kas notiek sajaucot kopā skābes un bāzes šķīdumus.

pH noteikšana dzērienos

Laiks - virs 20 min
Vecums - pamatskola, sākumskola
Drošība -

1

Eksperimenta mērķis ir noteikt citrona sulas skābums, izmantojot universālindikatora papīru un pārbaudīt, vai pH vide mainīsies, pievienojot sulai ūdeni un cukuru (pagatavojot limonādi).

pH un krāsas E P

Laiks - virs 20 min
Vecums - pamatskola
Drošība -

1

Šī eksperimenta mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar pH un ķīmiskajām reakcijām, kurās notiek krāsu maiņa, kad tiek pievienots vides pH indikators. Izmantojot universālindikatoru, skolēni var noteikt vairāku mājās atrodamu šķīdumu pH vērtības.

pH indikatora pagatavošana un īpašību pārbaude ķīmijas laboratorijā P

Laiks - virs 20 min
Vecums - pamatskola, vidusskola
Drošība -

1

Šajā eksperimentā skolēni pagatavo pH indikatoru no sarkanā kāposta un to pārbauda, izmantojot skābes un bāzes šķīdumus.

Dzelzs korozija sālsūdenī P

Laiks - 5-10 min
Vecums - pamatskola, vidusskola
Drošība -

0

Dzelzs korozija (rūsēšana) NaCl un KCl šķīdumā. Dotais eksperiments paskaidro, kā un kāpēc ceļu apstrāde ar sāls šķīdumiem bojā automašīnu korpusus.

Neitralizācijas riņķi E P

Laiks - 5-10 min
Vecums - pamatskola
Drošība -

1

Eksperimenta mērķis: secināt par skābju un bāzu savstarpējās reakcijas norisi un tās produktiem.

MAZGĀŠANAS LĪDZEKĻU PUTOŠANAS SPĒJA

Laiks - virs 20 min
Vecums - vidusskola
Drošība -

2

Eksperimentāli pārbauda dažādu mazgāšanas līdzekļu putošanas spēju, mēģina izskaidrot atšķirības un izprast iemeslus.

Vai ūdens var būt ciets? P-pagaidām nē

Laiks - 15-20 min
Vecums - pamatskola, vidusskola
Drošība -

1

Eksperiments skaidro, kā pārbaudīt, vai krāna ūdens ir “ciets”. Ne jau kā akmens, bet vai tas rada minerālnogulsnes caurulēs un tējkannās. Eksperimentu var izmantot vidusskolā kā mājas eksperimentu.

Ūdens attīrīšana ar pieejamiem līdzekļiem

Laiks - virs 20 min
Vecums - pamatskola
Drošība -

1

Mūsu organismā aptuveni ir 70% ūdens. Bez ūdens cilvēks var izdzīvot no 2 -7 dienām. Tāpēc mēs katru dienu dzeram ūdeni, arī jums jādzer ūdens. Bet kādu ūdeni ir jādzer?

Uz Zemes ir ļoti daudz ūdenstilpņu, pēc lietus veidojas peļķi.  Vai drīkst dzert tādu ūdeni? Bet ja nu jūs nokļūsiet uz neapdzīvots salas, kur pie tam ir karsti. Ļoti gribēsies dzert! Kas jādara ar ūdeni, lai to varētu dzert?

Pareizi! Tās ir jāattīra un jāizvāra!