3.1. Aktivitātes atmodināšana

Atrodi savējo!

Spēle rosina modrību, veido kontaktu starp dalībniekiem, vadītāju, apkārtējo vidi un rada aizrautības atmosfēru. Bērni mācās pārvietoties telpā ar aizsietām acīm, mēģinot likt lietā citas maņas: garšu, skaņu, smaržu un tausti.

1.17. Koku atpazīšana (Kornels, vides spēle) NP

Spēle palīdz bērniem noteikt un atcerēties tuvākajā apkaimē augošos kokus un krūmus. 

1.16. Ciešās saites (Kornels, vides spēle) NP

Šī ir spēle ļoti skaidri parāda visa  ciešo saistību un atkarību dabā, to kā gaiss, akmeņi, augi un dzīvnieki darbojas kopā līdzsvarotajā dzīvības tīklā.

1.15. Dabas bingo (Kornels, vides spēle) NP

Veids, kā var apgūt zināšanas par dabu, ģeogrāfiju, uzzināt par dabas pētnieku dzīvi un māca ētiku.Tā ir spēle lietainam laikam. 

“Dabas bingo” spēlē ir tāda pati kā loto, tikai skaitļu vietā ir dabas priekšmeti.

1.14. Suņa pajūgs (Kornels, vides spēle) NP

Suņu pajūgs ir lieliska spēle pieaugušajiem un pusaudžiem, grupas vadības un sadarbības principu demonstrēšanai. Ar sniegu bagātās zemēs suņu pajūgi ir ievērojami ar to nerimstošo skriešanas un smago ragavu vilkšanas sparu. Tikai tagad to veiks cilvēki. Suņu pajūga panākumu atslēga ir izmantot katra suņa stiprās puses. Daži suņi ir ļoti spēcīgi, bet tie nav pietiekoši paklausīgi. Citi suņi ir paklausīgi, bet nav tik pārliecināti par sevi. Spēcīgos suņus, kuri tomēr nav ļoti paklausīgi, novieto pajūgā tuvāk ragavām, kur tie var labi darīt savu smago darbu un sekot citiem suņiem. Priekšējie suņi ir komandas suņi. Tie ir labākie, kam seko pārējiem suņi. Tie nodrošina saskanīgu ragavu vilkšanu. Daži suņi izbauda mentāli pārmaiņas, tiem esot par vadošo suni. Pajūga brauciens ir atkarīgs no vadošā suņa spējas uzklausīt un sekot braucēja komandām un pieņemt tūlītējus lēmumus, kad tas ir nepieciešams. Abiem vadošajiem suņiem ir jābūt gudriem, lai komanda arvien pārvietotos ātri.

1.13. Dzīvnieku ķermeņa daļas (Kornels, vides spēle) NP

Aktivitāte ļoti veicina grupas radošumu un noder kā bērniem tā arī ģimenēm. Kā izveidot dzīvnieku no ķermeņa daļām? Vairākiem dalībniekiem grupā jāprezentē spārni vai kājas – katrs vienam dalībniekam.

1.12. Dabas procesi (Kornels, vides spēle) NP

Šajā spēlē grupai jāattēlo kāds dabas process, piemēram, tauriņa dzīves cikls, gadalaiku maiņa, apledošana vai saules sistēma, ūdens riņķošana dabā, barības ķēde, fotosintēze vai pat leduslaikmeta iestāšanās. Vadītājs var izmantot to iepriekšējās stundās apgūtā mācību satura eksperimentālai apgūšanai.

1.11. Būvēsim koku (Kornels, vides spēle) NP

1980-tajos gados veidotā spēle palīdz saprast kokā notiekošos procesus. Bērniem patīk šī aktivitāte, jo zināšanas tiek apgūtas brīvi un kinestētiski. Turklāt to pavada spontāna jautrība un draudzīgas jūtas starp grupas dalībniekiem.

Šai spēlei piemīt maģisks spēks – tā vienlaikus rada jautru un biedrisku atmosfēru un iemāca dalībniekiem koka uzbūvi. Tā ir apbrīnojami piemērota grupas saliedēšanai.

Koka būvēšanai ir nepieciešami vismaz 20 dalībnieki. Lielākais zināmais dalībnieku skaits ir 700 simti, ko vadīja TreePeople Losandželosā. Aktieris Gregory Peck spēlēja vienu no koka serdēm.

1.10. Dzīvības piramīda (Kornels, vides spēle) NP

Dzīvības piramīda demonstrē barības ķēdes un citas ekoloģiskās likumsakarības aktīvā un praktiski apgūstamā veidā.

1.09. Plēsējs un upuris (Kornels, vides spēle) NP

Šajā spēlē viss ir kā spraiga sižeta filmā – saspringts sižets un mazas paglābšanās iespējas. Tā demonstrē barošanās ķēdi un dzīvnieku uzvedību, kas palīdz dalībniekiem attīstīt koncentrēšanās spēju un paškontroli.

1.08. Sikspārnis un kode (Kornels, vides spēle) NP

Kode izmanto eholokāciju. Tā neizmanto redzi, lai sajustu insektu lidošanu. Šī spēle praktiski māca eholokācijas principus, kā dzīvnieku adaptācijas veidu un plēsēja-upura attiecības, kā arī veicina dziļāku klausīšanos un koncentrāciju. Nepieciešami 8 vai vairāk dalībnieki.

1.07. Pūces un vārnas (Kornels, vides spēle) NP

Lieliska aktivitāte ar bēgšanu un ķeršanu, lai atkārtotu stundā apgūto mācību saturu.

1.06. Mini un skrien (Kornels, vides spēle) NP

Dzīvnieku mīklas aizraujošā veidā palīdz apgūt zooloģiju un dzīvnieku ekoloģiju. To var spēlēt iekštelpās vai ārā, un tā ir laba aktivitāte lietainā dienā. Dramatiskas kulminācijas brīži pārsteidz spēlētājus atkal un atkal, izraisot satraukumu un smieklus. Pēc spēles tās dalībnieki ir dedzīgi lasīt norādes un meklēt interesantus faktus par dzīvniekiem nākamajai reizei.

1.05. Dzīvnieku mīklas (Kornels, vides spēle) NP

Dzīvnieku mīklu spēle ir lielisks veids, lai rosinātu grupas entuziasmu plūstošās mācīšanās nodarbības sākumā. Tā palīdz lauzt pasivitātes ledu un rada kopības sajūtu grupā. Nepieciešami 5 – 30 dalībnieki.

1.04. Kas es esmu (Kornels, vides spēle) NP

Spēle nekavējoši iesaista. Spēles dalībnieki mācās klasificētu dzīvniekus, dzīvnieku uzvedību un ieradumus, pilnveido jautāšanas un kritiskās domāšanas prasmes.

Entuziasma rosināšanas spēles katram dalībniekam sniedz patīkamu personisku izaicinājumu un sirsnīgu piedalīšanos.

1.03 Noasa šķirsts (Kornels, vides spēle) NP

Iedomājieties pēcpusdienu, kad dalībnieku interese ir atslābusi. Noasa šķirsts var to atjaunot. Ātra un vienkārša spēle atjaunos sagurušo noskaņu. Spēle dod enerģiju un novērš pasivitāti un diskomfortu.

1.02. Deguni (Kornels, vides spēle) NP

Deguni ir lieliska aktivitāte, lai uzsāktu ceļojumu dabā. Katram sēžot savā krēslā, dalībnieki kļūst ziņkārīgi un ļoti iesaistīti.

Deguni ir apgalvojumu spēle, kura sākas ar vispārīgu apgalvojumu par dzīvnieku. Apgalvojumu stāstīšanas gaitā tie kļūst konkrētāki, līdz atbilde ir pašsaprotama.

1.01. Iepazīsimies (Kornels, vides spēle) NP

Šī jautrā nodarbības sākšanas aktivitāte palīdz dalībniekiem satikt un iepazīt vienam otru. Viens spēlētājs jautā jautājumu otram, tas – jautātājam. Lai ienestu vairāk interaktivitāti, spēlētājiem izstāsta, ka tiem ir jājautā tikai viens jautājums un atbilde nevar būt pārāk gara. Tā ka spēles mērķis ir nepazīstamu cilvēku satikšana, jāiesaista spēlētāji, kuri nav pazīstami.