5b. Planēta Zeme, uzbūve, procesi - globālā sasilšana, cilvēka ietekme.

Vulkāna eksplozija

Tiks izveidots Vulkāna modelis.

Divas vai vairāk vielas nokļūstot saskarsmē, notiek vielu pārvērtība, veidojas viela ar citām īpašībām.

Eksperimentam nepieciešamas 2 mācību stundas. Ieteicams veikt sākumskolā.

Ogļskābās gāzes ietekme uz vidi (siltumnīcas efekts) P

Laiks - 15-20 min
Vecums - pamatskola
Drošība -

1

CO2 ir viena no siltumnīcas efektu izraisošajās gāzēm atmosfērā. Tiek veidots globālās sasilšanas modelis.

SKĀBO LIETU VEIDOŠANĀS P

Laiks - 10-15 min
Vecums - pamatskola
Drošība -

1

Eksperiments modelē skābo lietu veidošanos un to neitralizēšanu ar CaCO3.

Iežu sadrupšana P

Laiks - 15-20 min
Vecums - sākumskola
Drošība -

0

Ar eksperimenta palīdzību ir iespējams novērot kā mainās iežu lielums un forma.

Minivulkāns

Laiks - 15-20 min
Vecums - pamatskola
Drošība -

1

Kā izskatās vulkāna izvirdums?

Pētījums ” Apkārtējās vides piesārņojuma novērošana”

Laiks - virs 20 min
Vecums - pamatskola
Drošība -

2

Skolēni noskaidro, kādi atkritumi nonāk apkārtējā vidē cilvēku darbības rezultātā.

Izmēģini! Saules gadalaiki

Laiks - virs 20 min
Vecums - sākumskola
Drošība -

0

Laiku var mērīt arī pēc gadalaiku maiņas. Vasaras tveice, dzestrās rudens dienas ar lapkriti, ziemas sniegs un pirmie pavasara ziedi liecina par laika gaitu un to, ka mēs patiešām ceļojam apkārt Saulei. Katrs ceļojums aizņem veselu gadu. Daudzi cilvēki domā, ka vasarā ir siltāks nekā ziemā, jo Zeme pieiet tuvāk Saulei. Izrādās, ka tā tomēr nav.

Jautājums: 

Kāpēc ir gadalaiki?