5b. Planēta Zeme, uzbūve, procesi - globālā sasilšana, cilvēka ietekme.

Ogļskābās gāzes ietekme uz vidi (siltumnīcas efekts) P

Laiks - 15-20 min
Vecums - pamatskola
Drošība -

1

CO2 ir viena no siltumnīcas efektu izraisošajām gāzēm atmosfērā. Eksperimentā tiks veidots globālās sasilšanas modelis.

Vulkāna modelis P

Laiks - virs 20 min
Vecums - sākumskola, pamatskola
Drošība -

1

Pilnveido priekšstatu par vulkāna darbību, izgatavojot vulkāna modeli un tā izvirdumu.

Iežu sadrupšana P

Laiks - 15-20 min
Vecums - sākumskola
Drošība -

0

Ar eksperimenta palīdzību ir iespējams novērot kā mainās iežu lielums un forma.

Minivulkāns P

Laiks - 15-20 min
Vecums - pamatskola
Drošība -

1

Eksperimentā ar ūdeni, etiķi un sodu, viedos minivulkāna izvirdumu. Eksperements parāda, kā izskatās vulkāna izvirdums.

Pētījums ” Apkārtējās vides piesārņojuma novērošana” P

Laiks - virs 20 min
Vecums - pamatskola
Drošība -

2

Skolēni noskaidro, kādi atkritumi nonāk apkārtējā vidē cilvēku darbības rezultātā.

Gadalaiku maiņas modelēšana P

Laiks - virs 20 min
Vecums - sākumskola
Drošība -

0

Laiku var mērīt arī pēc gadalaiku maiņas. Vasaras tveice, dzestrās rudens dienas ar lapkriti, ziemas sniegs un pirmie pavasara ziedi liecina par laika gaitu un to, ka mēs patiešām ceļojam apkārt Saulei. Katrs ceļojums aizņem veselu gadu. Daudzi cilvēki domā, ka vasarā ir siltāks nekā ziemā, jo Zeme “pieiet” tuvāk Saulei. Izrādās, ka tā tomēr nav. No tā rodas jautājums: Kāpēc ir gadalaiki?