Daudzkājis

Iepazīt dabu un sev apkārt esošo ar citu maņu palīdzību.

Darba gaita: 2

  1. Aiciniet dalībniekus sastāties vienā rindā. Apzinīgāko skolēnu nolieciet priekšā
  2. Aizmugurē vēlams vēl kādu pieaugušo, lai palīdzētu pieskatītu pārējos dalībniekus
  3. Aiciniet dalībniekus pacelt rokas gaisā un pēc tam novietot uz priekšā stāvoša pleciem.
  4. Tad paņemiet līdera rokas un pārējiem palūdziet aiztaisīt acis (un mutes!), kamēr līderi aizvedat uz priekšpusi daudzkājim. Dažreiz visa rinda jau pēc dažām sekundēm izjūk, dažreiz tā stāv, kā ir norādīts.
  5. Ja varat, tad vadiet tos vairāk un vairāk uz izaicinošu reljefu – ap baļķiem, ap kokiem, dubļiem vai ko citu.
  6. Vadot tā jūs nokļūsiet, kur vēlaties, taču atceraties uzmanīgi, lai nenokrīt neviens! Mēģiniet apstāties, pirms kas tāds var notikt! Uzsveriet cik grūti ir darīt pareizi, un cik svarīgi ir sadarboties, nevis virzīt un vilkt, izmantojot citas sajūtas, nevis acis, lai sajustu ceļu. Ja viņi skatās (mazie tā parasti dara), tad nav īsti svarīgi tas.

Metodiskās norādes: 3

Lieli aplausi, ja viņi dara labi – kā protams vienmēr dara.

Varat runāt ar viņiem ar daudzkājiem vai kāpuriem vai ko citu, un to kā jūtas kopumā.

 

Sagatavoja: Marta Zedina, martazedina@gmail.com

Adaptēts : No grāmatas „Play, learn and have fun! Environmental Games and Activities for rangers and schools”