Pētījums ” Apkārtējās vides piesārņojuma novērošana”

Skolēni noskaidro, kādi atkritumi nonāk apkārtējā vidē cilvēku darbības rezultātā.

Nepieciešams: 1

Gumijas vai blīva auduma cimdi

Polietelēna maisi

Grābeklis un lāpsta

Darba gaita: 2

  • Skolēni sadalās grupās oa 2-4
  • Katra grupa saņem uzdevumu norādītajā vietā ( piem., skolas parkā, ezermalā, upmalā, ceļmalā vai citā vietā) savākt atrastos sadzīves atkritumus.
  • Savāktie atkritumi jāsašķiro un jāpiereģistrē.
  • atsevišķos maisos liek stiklus, plastmasas, metālus, papīrus, izlietotās baterijas un citus atkritumus.

 

Uzmanību! Stikla un metāla priekšmeti jāvāc  piesardzīgi. Obligāti jālieto cimdi, lai pasargātu rokas.

Metodiskās norādes: 3

Pētījuma mērķis : 

  • noskaidrot, kādi atkritumi nonāk apkārtējā vidē cilvēku saimnieciskās darbības un bezatbildības rezultātā;
  • sašķirot savāktos atkritumus un nogādāt atbilstošōs atkritumu konteineros;
  • prezentēt sava darba rezultātus, izvērtējot atkritumos nonākušo materiālu izmantošanas priekšrocības un trūkumus , kā arī otreizējās pārstrādes iespējas.

Jautājumi, uz kuriem ieteicams atbildēt, gatavojot prezentāciju par darba rezultātiem:

  • Kāda veida atkritumu sakoptajā teritorijā bija visvairāk?
  • Kuri nošiem atkritumiem vidē ātri sadalās? Kuri atkritumi nesadalās pat daudzu gadu laikā?
  • Kuri atkritumi var radīt videi bīstamāko piesārņojumu? Kāpēc?
  • Kurus atkritumus var izmantot otrreizējai pārstrādei? Ko no tiem var iegūt?
  • Kāda ir mūsu grupas veiktā darba praktiskā nozīme?

 

Pētījumu ievietoja Dacīte Rozentāle

Adaptēts no  I.Kreicmane, u.c. ” Dabaszinības 6.klasei” Zvaigzne ABC