1.09. Plēsējs un upuris (Kornels, vides spēle)

Šajā spēlē viss ir kā spraiga sižeta filmā – saspringts sižets un mazas paglābšanās iespējas. Tā demonstrē barošanās ķēdi un dzīvnieku uzvedību, kas palīdz dalībniekiem attīstīt koncentrēšanās spēju un paškontroli.

Nepieciešams: 1

  1. Zvaniņi.
  2. Acu apsēji.

Darba gaita: 2

  1. Brīvā laukumā izveido apli 6 m diametrā.
  2. Grupa izvēlas plēsēju un 3 vai 4 dzīvniekus, upurus. Piesien zvaniņu katram no šiem spēlētājiem un nostādina tos apļa iekšienē. Plēsēja zvanam jābūt atšķirīgai skaņai – labi noder aitas vai kazas zvans. Ja jums ir dažādi zvani, katram upuru veidam var būt cita skaņa.  Iever zvaniņu neilona vai gumijas auklā. Lielāku zvanu var apsiet ap augšstilbu. Mazākus – pie potītes vai kurpju auklas.
  3. Aizsieniet acis plēsējam un dzīvniekiem-upuriem.
  4. Tiem ir jāklausās skaņas. Plēsējam jācenšas izsekot upurus un tos noķert. Upuriem jāizvēlas piemērota stratēģija – slēpties (būt nekustīgiem) vai bēgt.
  5. Spēlētāji aplī darbojas kā robežu uzraugi un čukst “Aplis”, ja kāds dzīvnieks sāk iet ārā no apļa. Lai palīdzētu plēsējam noteikt upuru skaņas vietu, izstāsta, ka apļa dalībniekiem jābūt klusiem.
  6. Ja plēsējam ir grūtības saķert upurus, sakiet, lai apļa dalībnieki pasper vienu soli uz priekšu un aplis sakļautos.

Metodiskās norādes: 3

Lai spēle būtu interesantāka visiem, izvēlēties plēsēja lomai personu, kam uzticas, kurš spēj labi noturēt līdzsvaru un ir enerģisks.

 

Adaptēts pēc J. B. Cornell. Sharing Nature: Nature Awareness Activities for All Ages. Nevada City, Crystal Clarity Publishers. 2015. Sagatavoja Jāzeps Logins

Pievienoja: Kristaps Freijs, epasts – k.freijs@inbox.lv